Zuiveltoetjes voor kinderen extra ongezond

Maar liefst 46 van de 51 zuiveltoetjes voor kinderen zijn té ongezond. Lees hier meer over een gevarieerd en verantwoord eetpatroon voor kinderen!

Zuiveltoetjes voor kinderen extra ongezond

Maar liefst 46 van de 51 zuiveltoetjes voor kinderen voldoen niet aan de WHO criteria. Ze bevatten namelijk meer dan 10 gram suiker per 100 gram! Een teveel aan suiker is slecht voor de gezondheid en kan zelfs leiden tot diabetes.

Zuiveltoetjes voor kinderen zijn te ongezond

Naast een teveel aan suiker bevatten veel zuiveltoetjes ook nog meer vet dan volgens de richtlijnen als ‘gezond’ wordt beschouwd. De toetjes zijn dus veel ongezonder dan wij denken!

Toetjes zijn over het algemeen niet altijd even gezond. Maar fabrikanten misleiden ons en laten zuiveltoetjes ‘gezond’ lijken. Je geeft je kind immers zuivel, en zuivel is gezond. Je wordt er immers gezond en sterk van. Toch?

Foodwatch is teleurgesteld

Foodwatch is teleurgesteld in de resultaten. “Je zou mogen verwachten dat fabrikanten juist extra letten op de gezondheid bij kinderproducten”. Het tegendeel blijkt waar te zijn. Het maken van winst is belangrijker voor de fabrikanten dan de gezondheid van onze kinderen. Daar moeten wij als ouders dus extra goed opletten!

Stijging in aantal kinderen met obesitas

Hier hebben we in “Voorkom obesitas bij kinderen met gezond eten” al het een en ander over uitgelegd. Overgewicht brengt verschillende gezondheidsrisico’s met zich mee. Omdat kinderen zich in hun jonge jaren sterk ontwikkelen, moet je hen ondersteunen met gezonde producten en een teveel aan suiker voorkomen. Het is lastig met alle overheerlijke koekjes tijdens de pauzes en de overheerlijke pakjes ‘gezonde’ sap, maar het is niet onmogelijk!

Gezonde kinderen zijn blije kinderen

En dat willen we graag zo houden. Het is daarom belangrijk dat kinderen gevarieerd eten en niet te veel snoepen. Af en toe chips en een lekker toetje moet natuurlijk ook kunnen. Zorg daarbij wel voor een balans. Probeer kinderen zo jong mogelijk aan veel verschillende soorten groenten te laten wennen. Probeer ook eens verschillende bereidingen uit, want dat heeft invloed op de smaak. Zo is broccoli gekookt erg lekker, maar kan je dit ook stomen. En patat uit een zak in de frituur kan je ook afwisselen met zelfgemaakte zoete aardappelfriet die je in de oven klaarmaakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *