Gezondheid meten? Vergeet BMI, met deze makkelijke truc lukt dat!

De gezondheid meten d.m.v. een BMI is een onbetrouwbare techniek. Dankzij deze betrouwbare methode weet jij snel hoe het staat met je gezondheid!

Gezondheid meten? Vergeet BMI, met deze makkelijke truc lukt dat!

Tot enige tijd geleden leek een BMI de perfecte manier om je gezondheid te meten. Je vulde je gewicht, leeftijd en lengte in en je kreeg direct antwoord. Maar wat nou als je veel spiermassa had en daardoor dus zwaarder was dan leeftijdgenoten? Dan was je volgens de BMI-meter te zwaar. De volgende manier voor gezondheid meten is betrouwbaar en net zo makkelijk als het invullen van een metertje.

Gezondheid meten met een meetlint

Het enige dat je nodig hebt voor deze methode is een meetlint. Niet om je lengte, maar juist je breedte te meten. De gezondheid hangt namelijk sterk af van het vet rondom de buik. Natuurlijk, buikvet beschermt de organen. Maar een teveel van iets is nooit goed, zo ook met buikvet.

Zo ga je aan de slag!

  1. Zet een horizontale streep boven de heupen en net onder de ribben.
  2. Zet je voeten 25 centimeter uit elkaar.
  3. Wikkel het meetlint net boven je navel om je taille. Lees pas af wanneer je ontspannen hebt uitgeademd.
  4. Doe dit twee keer en neem vervolgens het gemiddelde.

Bij vrouwen is een omtrek van 80cm risicovol en bij 88cm is er echt werk aan de winkel. Bij mannen vormt een omtrek van 94cm een risico en bij 102cm is het oppassen geblazen.

Gewicht verliezen? Dat doe je met resistent zetmeel!

Heb je de test inmiddels uitgevoerd en moet je je toch een beetje zorgen gaan maken? Probeer eens om (meer) resistent zetmeel in je dagelijkse voeding te implementeren. Resistent zetmeel zorgt ervoor dat het verteringsproces langer duurt, waardoor je meer voedingsstoffen uit je voeding kunt halen. Dit zorgt ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt, waardoor je minder gaat snacken. Dit kan weer leiden tot gewichtsverlies!

Vervang normaal brood voor teffbrood en eet je bananen als de schil nog groen is. In dit soort voeding zit namelijk veel resistent zetmeel. Voor een optimaal effect is het aan te raden om gemiddeld 13 gram resistent zetmeel per maaltijd te consumeren. Met de Resistent Zetmeel Indicator kan je kijken of je met jouw dagelijkse voeding al genoeg resistent zetmeel binnenkrijgt!

Wij hebben heel veel gezonde recepten opgesteld met resistent zetmeel, check it out!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *