Last van een herfstdip? Op deze manier krijg jij meer energie!

Last van een herfst- of winterdip? Dankzij deze handige tips krijg jij gegarandeerd meer energie!

Last van een herfstdip? Op deze manier krijg jij meer energie!

De herfst/winterdip is iets waar we elk jaar weer voor vrezen. Het wordt steeds later licht en na een uur of vijf in de middag is het ook alweer donker. Je energielevel kan in deze periode wel een boost gebruiken! Wij leggen je uit hoe je op gezonde en natuurlijke manier meer energie krijgt.

Meer energie? Alles begint bij je voeding!

Wil jij je energieker voelen? Kijk dan eens kritisch naar je voeding. Door de moderne voeding krijgen wij vaak meer bewerkte suikers en snelle koolhydraten binnen dan nodig is. Denk aan voorverpakte snacks of maaltijden uit pakjes en zakjes, zoals de sauzen voor de pasta of de voorverpakte groentemix. Probeer je maaltijden (zo veel mogelijk) klaar te maken zonder pakjes en zakjes te gebruiken. Je maaltijd bevat op deze manier minder (geraffineerde) suikers. Je bloedsuikerspiegel blijft er een stuk stabieler door, wat ervoor zorgt dat je geen pieken en dalen ervaart. Die pieken en dalen zijn namelijk de grootste boosdoener..

Voeding met voldoende resistent zetmeel

Wat ook erg goed werkt om meer energie te krijgen, is het voldoende binnen krijgen van resistent zetmeel. Voeding met resistent zetmeel bevat namelijk langzame koolhydraten. Dit zorgt ervoor dat je lichaam er langer over doet om het voedsel te verteren, waardoor je energie niet in één keer vrijkomt maar juist geleidelijk over een aantal uur. Geen pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel dus!

Een ander bijkomend voordeel is dat je, dankzij het langere verteringsproces, meer voedingsstoffen uit je voeding haalt. Meer vitaminen, mineralen en andere stoffen die goed zijn voor je lichaam en dus je gezondheid. En dat kunnen we tijdens de herfst en winter zeer goed gebruiken!

Heerlijke recepten met resistent zetmeel

Ongemerkt heb jij vandaag waarschijnlijk al resistent zetmeel binnen gekregen. Dit kan via brood, muesli, fruit of andere gezonde snacks zijn. Maar genoeg? Dat waarschijnlijk niet. Voor het beste effect raden we je aan om 30 tot 45 gram resistent zetmeel per dag binnen te krijgen. Met recepten zoals een koude pastasalade of heerlijke (glutenvrije) pannenkoeken krijg je al een grote hoeveelheid resistent zetmeel binnen.

Sinds kort vind je op onze website een Resistent Zetmeel Indicator! Hierin kan jij al je maaltijden invoeren en krijg je te zien of je voldoende resistent zetmeel binnen hebt gekregen. Mocht je vragen hebben of tips willen? Schroom dan niet om je vraag in een reactie achter te laten!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *